Möjliga scenarion kring näsvärk

Jag har ont i näsan. Det värker som om någon har slagit mig. Jag vaknade så i morse och det försvinner liksom inte. Jag har ett antal olika teorier om vad som kan ha orsakat detta lidande:

• Jag har gått i sömnen och gått in i en vägg. Eller dörr. Eller vad som helst i lämplig höjd.
• Min hund har bitit mig i näsan eller hoppat på den när jag sovit djupt.
• Jag har slagit mig själv. Det har hänt förut och känns som att det kan hända än en gång.
• Jag har fått en mystisk näsinfektion som säkert är livsfarlig och mycket ovanlig.
• Någon har smugit in i mitt hem inatt och nitat mig utan att jag vaknat. Gärningsmannen tröttnade när jag inte vaknade (det är omöjligt att väcka mig) och bestämde sig för att återkomma när jag är vaken.
• Mina solglasögon är inte ergonomiskt riktiga. Känns kanske mest troligt men jag väljer att inte tro på detta då det skulle innebära att jag har obefogat livlig fantasi och dessutom måste sluta med glajjor.

Just nu har jag lite svårt att bestämma mig för vilken som känns mest sannolik. Och vilken som är mest spännande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0