Smeknamnens förbannelse (och en varning)

Jag förstår inte varför jag alltid får nya smeknamn. Det finns liksom redan ett överdrivet stort urval av saker att kalla mig om inte Pauline faller en i smaken. Och det finns typ en enda person som det faller i smaken, bortsett från i yrkessammanhang och om någon är väldigt arg på mig.


Idag fick jag ett mail från Linnea. Hon kallade mig Palle. Ångesten var total. Det visade sig att när vi stött på min kompis Robin igår och jag hade varit upptagen i telefon hade han berättat för Linnea att han brukar kalla mig Palle men att jag hatar det över allt annat. Det här tyckte givetvis min bästa vän var något att utnyttja. Hon kände sig antagligen riktigt nöjd med sig själv när hon formulerade sitt mail innehållande detta rysliga smeknamn.


Två saker kommer nu att hända:
• Jag ska hitta på ett fult smeknamn åt både Linnea och Robin som jag ska använda frekvent. Idéer på sådana mottages varmt.
• Jag kommer inte svara på tilltal när smeknamn jag själv inte tycker går an används. Jag kommer inte ens kännas vid att det är mig man pratar om eller med.


Hårt mot hårt.


Kommentarer
Postat av: Pelle Aspegren

Tycker Pauline är ett vackert namn så det duger för mig :) Ha en härlig helg vännen :)Kram

2012-08-10 @ 19:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0