Inte alltid lattjo att vara macho

Vaknade igår morse med svullen hals. Ynklig tjej. Viftade bort det med min machoattityd och drog till gymmet innan jobbet.

Fortsatte ha lite ont under dagen. Machopauline drack tre glas c-vitamin-brus och gaskade upp sig. Drog till gymmet igen efter jobbet och fightades mot den ondskefulla crosstrainern (har hittat en muterad ännu hemskare modell) och löpbandet en stund. Åkte hem sent, åt en fet middag innehållande bacon extremt sent i sann ungkarlsstil á la Pauline och var nöjd med mig själv.

Vaknade i morse. Inte så macho alls. Halsen har svullnat upp ännu mer. Jag gav upp. Insåg att gymmet fick klara sig utan mig, ställde om klockan och somnade om. Har under dagen fortsatt halsa c-vitaminbrus och tyckt synd om mig själv.

Imorgon åker jag på konferens. Ska bli hysteriskt kul. Konferens är alltid kul med rätt människor. Ska bli mindre hysteriskt kul om jag fortfarande är sjuk.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0