Lämna ej utan uppsikt

Jag skulle ha en lugn hemmakväll. Om ni tror att det är frivilligt är det fel. Det var "för mitt eget bästa". Så säger jag också om jag inte vill vara med någon. Jag känner mig lurad. Egentligen var det så att killarna skulle till IKEA. Jag sa blixtsnabbt att jag ville följa med. Sen påminde Uffe mig om att jag alltid klagar över att jag aldrig bara är hemma och måsar i soffan. Tydligen skulle därför denna utfrysning därför vara hälsosam för mig. Snacka om att använda någons ord emot den.

Det var för övrigt inte alls för mitt bästa. Jag slog som vanligt i huvudet. Den här gången hamnade jag i handgemäng med en skåplucka. En klassiker. Så nu ser jag ut såhär. Tack för den! (Jag försökte ta kort på min bula också, det gick inget bra.)

Se, ni kan inte lämna mig ensam.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0