när rutinerna förstörs...

Jag älskar morgonpromenaderna med Hollie. Vi lallar runt i skogen och får en ganska trivsam start på dagen. Jag promenerar runt stolt över att jag motionerar, hunden är överlycklig bara av att göra nåt. I morse var det mindre trivsamt. Någon form av fastighetsskötarbrud kilade runt och blåste grus och löv åt alla håll. Om ni tror att hon slutade när jag kom promenerande med min tvåkiloshund tror ni fel. Hon slutade när vi var två meter ifrån (annars hade vi blivit stenade) och började igen på en gång.

Vi fortsatte promenera och träffade kvarterets sopbil som härjar runt varje morgon. Trauma nummer två. Sådär höll det på. Vi träffade fastighetsskötaren med den överdrivet högljudda blåsgrejen två gånger till, och sopbilen två gånger till. De liksom cirkulerade runt och ploppade upp vid varje hörn i mitt område. De måste ha samarbetat på något vis.

Jag hatar när mina morgonrutiner förstörs. Nu tänker jag vara tjurig fram tills jag glömt bort det här. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0