Brr...

Snön är här. Chihuahuorna (och andra hundar?) får fryskramp stup i kvarten och skuttar på tre ben och har sig. Man får promenera dubbelt så snabbt för att både matte och pälsråtta ska överleva.

Vintern är inte vår tid. Snö är kul en stund, men nu har redan nyhetens behag lagt sig. Den första dagen skuttade Hollie lyckligt runt som en gasell i djupsnön och jagade snöbollar jag kastade. Nu kilar hon stelt bredvid mig med en anklagande blick. Som om jag valt det här.

På min och hundens önskelista just nu: strand och paraplydrink.

Hollie skippar nog drinken vid närmre eftertanke. Strand och värme är fortfarande välkommet låter hon hälsa.



Kommentarer
Postat av: Pelle Aspegren

Jag håller helt och hållet med nu vill jag har tillbaka sommaren. Jag passade en Pumi i helgen och stackarn hade också fryskramp så han höll på att ramla omkull hela tiden.

2012-12-03 @ 15:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0