julhysteri

Julen närmar sig.

De flesta runt omkring mig suckar och stånkar ”jävla jul”. Jag är bara lycklig och säger ”det här ska bli kul!”.

(Observera att rimmen redan börjar hagla.)

Jag är Grinchens motsats. Jag terroriserar min omgivning med vidrig julmusik, dricker omotiverade mängder julmust och tycker att snö runt fönsterna är världens finaste grej så länge jag får gömma mig inomhus. Julkransen har hängt på dörren sedan innan första advent, ljusstakarna står uppställda och den röda bordslöparen ligger stadigt på köksbordet.

Det här med presenter är inte grejen med julen för mig. Jag älskar allt runt omkring. Att få sitta och pyssla med rim, att baka sjukliga mängder knäck. Att åka skridskor med familjen på julaftons morgon och gå till kyrkan med dem på kvällen.

Nu är det hög tid; låt julhysterin börja.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0