en sjuk ovana

Jag har många halvrisiga vanor, men den här är utan tvekan den märkligaste. Jag nynnar på bröllopsvalsen, ofta och totalt okontrollerat. Jag är helt seriös när jag påstår att det händer minst två gånger per dag. När jag som minst anar det börjar jag utan att tänka mig för nynna på den där satans melodin. Så fort jag insett det får jag stoppa mig och lite diskret fada ut och hoppas att ingen märkt det. Oftast gör folk tyvärr det.


De på jobbet har vant sig, även om det tog ett tag. Andra tror oftast att jag bara är helt galet taggad på att gifta mig (inte särskilt sant). Förutom att det lilla nynnandet uppstår under dagarna då och då gör det ofta det på kvällarna innan jag somnar också. Som en mycket sjuk godnattvisa.

Väntar med fasa på dagen när jag utan att tänka mig för börja nynna på denna på en dejt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0