pysslar

Just nu bakar jag tårta. Det blir kanske tidernas godaste tårta. Ett lager banangräddmos (låter vidrigt, ser rätt vidrigt ut men är det godaste som finns), vaniljkräm, hallonsylt, marängbotten, grädde och jordgubbar och lite dekorationer. Jag förstår inte varför alla alltid tycker att jag har onormalt mycket ingredienser i mina tårtor. Nåväl, de tycker det fram tills de smakat min tårta. Då vill de aldrig mer äta något annat. Vilken jobbig talang jag har.
 
Nu har vi dock ett litet problem. Jag får inte äta tårtan innan imorgon eftermiddag. Alla gegg-ingredienser har redan fixats så att det får gotta till sig. Men en halvfärdig tårta är bättre än ingen tårta alls. Därför är jag högst orolig att jag inatt kommer att gå upp i sömnen, slita fram tårtan och köra ansiktet rakt ner i den och hetsäta innan jag vaknar. Kan hända. Pinsamt att behöva förklara det för kollegorna imorgon när nyckeldelen på vår picknick saknas. Kanske kör den där att "hunden åt upp den..." Min monsterstora chihuahua som kan öppna kylskåpet.
 
Banan-gegga. Gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0