att bota ynklighet

Igår hade jag en skitkväll. En början till en skitkväll i alla fall. Ibland om jag råkar ha en dålig dag och blir grinig får jag städimpulser. Jag vill skura alla skåpluckor, rengöra kökslådor, organisera linneskåpet och skrubba badkaret. Jag kan hålla på i flera timmar. Å andra sidan finns det nog värre krishanteringsmetoder än så. De enda som lider genom det här är mina flockar med halvtama dammråttor.


I alla fall. Igår hade jag en ynklig och grinig kväll och ville ungefär städa, diska och tvätta hela kvällen. Sjukt. Men har man två riktigt goda vänner som känner en lite för väl gör de följande: dyker upp och avleder dig när du står som bäst och avreagerar dig på ett diskberg, stoppar in dig i en bil, utfodrar dig med cheeseburgare, popcorn och simhallschips och ser sen en fantastiskt söt film på bio med dig som du har velat se ett tag. Så får du fortsätta vara hur jävla ynklig du vill, men det kommer vara ganska svårt efter en stund. Såna människor råkar jag ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0