onsdag

Skön helg och rolig valborg med spontant kalas hos Johan. Dagen efter kalasandet fick jag sms:a honom och skriva: ”kasta inte linnet som ligger under en salthög på din diskbänk.” Jag trodde aldrig jag skulle ha anledning att skicka ett sånt sms. Att gömma Idas linne under salt hör med andra ord inte till vanligheten.

Igår var jag ute och promenerade i solen i Norrviken som luktade fisk. Från högst upp i Viby till vattnet luktade det fisk. Vidrigt. Jag har lagt upp en förfrågan på vår jobb-Facebook. ”Varför luktade det fisk i Norrviken igår?” Förväntansfull inför svaret. Antingen har en blåval strandat nere vid vattnet (jag letade men hittade den inte, men hey, det finns många stränder att stranda på) eller så har någon byggt en fiskpinnefabrik mitt i Norrvikens villaområde. Stämmer det sistnämnda är det antagligen en mycket föraktad man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0