Köttig humor

Igår var jag hos syster och fick håret färgat. Då kom vår far över med 26 kg kalvkött. Så sjukt onormalt. Flera kartonger med glad ko som de köpt en andel av. Närproducerad glad ko. Tills den dog förstås. Men jag tycker det är bra. Stolt över min familj.

 

När köttet packades upp och jag undrade vad som var vad började min syster göra charader. Jag studsade lycklig upp och ned och försökte komma på det.

 

(Li sträcker på sig)”Lång… Lång… Nähä. Hög… ”
(Li spretar med fingrarna) ”Klo… Hand.. Läskig… Riv… Klo… HÖGRIV!!! HÖGREV!!”
Och sådär höll det på. Vi grät av garv när vi illustrerade ”rulle” och rullade runt på golvet. Li blev även fransyska (mycket märkligt), och visade både innanlår och ytterlår. Hysteriskt kul. Så ofattbart mogna.

 

Pappa ville att vi skulle illustrera entrecote (tänk charad) varpå vi bröt ihop totalt och leken var ett minne blott. Istället blev det mer sammanbrott på marknivå. 

 

Innanlår, ytterlår. Vad annars?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0