Mathysteri

Helt plötsligt har jag börjat bli helt nykär i bakande. Det var ett par veckor sen jag bakade senast, och jag har svårt att få tid till det. Men nu har jag helt spårat ur. Jag studerar cupcakefrostings, konstiga ingredienser och ojar mig över redskap jag saknar. För första gången i mitt liv har jag läst matbloggar.
 
Med tanke på att mina sömnvanor blivit helt katastrofala emellanåt har jag dessutom sovit larvigt lite inatt. Till slut tröttnade jag på att vända på kudden och började baka bröd istället. Enbart stört. Farligt med sömnbrist.
Planen för dagen, förutom att göra något vettigt, är att baka en banankaka. Ännu mer skevt. Måste nog tvinga över någon som kan äta upp allt med mig.
 
Kan någon rädda mig från mig själv?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0