Penicillin och manlig förkylning

Min kära vän Uffe äter penicillin så fort han får lite ont i halsen. Helt oansvarig, anklagade jag honom för att vara. Och klen. Vid närmre eftertanke kan jag ha sagt något i stil med "det är på grund av sådana som dig som bakterier blir resistenta mot penicillin!" och lät som rena domedagsprofeten.

Så, nu har vi ett vad.

Nästa gång han får ont i halsen ska han gå tillväga som en normal person och uppsöka vårdcentralen och ta prover för att se om det är halsfluss som han tror han får två gånger per år. Är det halsfluss och läkaren tycker han behöver penicillin vinner han. Då ska jag titta på fyra av killarnas korpenmatcher. Vinner jag ska han tvätta varenda fönster i min lägenhet.







Moahahaha!


Kommentarer
Postat av: Pelle Aspegren

Du är sååååå förståndig vännen :) Du har rätt angående penicilin och recistenta bakterier. Om du inte är döende ska du inte ta penicilin alla infektioner försvinner ändå men det tar längre tid ;) Om penicilinberoendet fortsätter som det gör just nu kommer det inte finnas någon hjälp snart när det verkligen är allvar :(

2012-11-20 @ 23:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0