Artistnamn

Jag sitter just nu på kontoret och hånskrattar åt mig själv. Jag började skriva ett långt inlägg om artistnamn. Hur viktigt det är att det är snyggt.
Utgångspunkten var denna ”Petra Marklund” som nu är poppis med låten ”Händerna mot himlen” (som för övrigt inte har fastnat hos mig än). Jag reagerade på en gång när jag hörde namnet. Petra Marklund. Vad är det för ett jäkla artistnamn? tänkte jag tjurigt.
Det låter som en deckarförfattare. Inte en popdrottning.

Nu trillade polletten ner. Petra Marklund är September. Det är visst en popdrottning. Ingen deckarförfattare alls. Så nu är hon lite förlåten.


Men istället är jag lite förvirrad över varför hon släppt sitt artistnamn? Ska hon ”födas på nytt” som artist men med ett annat namn? Varför? Ingen vet vem Petra Marklund är. Alla vet vem September är. Idioti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0