Livskvalité á la paoi

Det här med att planera in all ledig tid kan ibland kännas dumt. Extremt korkat. Jag kikade precis igenom min planering för veckan och insåg att ungefär allt är inbokat, inrutat och planerat. Precis som vilken jobbdag som helst. Nu är frågan: är jag jobbskadad, har kontrollbehov, är hyperaktiv eller mest sällskapssjuk? Det mesta tycks nämligen ha att göra med andra varelser ur människosläktet. Märkligt.

Ångesten blev total när jag tittade på nästa vecka och det såg nära på likadant ut. Redan. Hur är det möjligt? Jag börjar tro att någon kapat min kalender och bara petat in olika fikor, luncher och möten. Mystiskt.

Nåväl. Jag har iallafall styrt upp det hela nu. Imorgon ska jag inte göra ett skvatt. Jag ska ha Paulinetid. Läsa alla tidningar jag aldrig hinner, kanske ge mig i kast med något idiotiskt försök till en målning och om jag har riktigt tur: få ett städdamp och städa kylen. Det kallar jag livskvalité! Man måste ju ta hand om sig själv liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0