Synskadad

Jag är på väg till stan för en synundersökning. Jag hatar det. Vissa menar att jag föddes med glasögon och det kan man kanske tro. Det stämmer inte helt, men i ungefär hela mitt liv har jag behövt ha glasögon, linser, lappar och regelbundna kontroller.

Under kontrollerna blir jag alltid så nervös. Optikern sätter olika glas framför mina ögon och säger: "är det bättre så.... Eller så...?"
Har jag tur ser jag skillnad. Oftast gör jag inte det. Då sitter jag tyst och tänker medan han gör om samma procedur. Ibland säger jag att jag inte vet. När han börjar tröttna på att allt är "jag vet inte" börjar jag freestyla. Hittar på lite.
"Mm men det här är bättre..."

Då blir jag istället paranoid och tror att han använder samma glas flera gånger för att se om jag svara likadant. I min journal står det säkert något i stil med "lögnaktig och förvirrad."

Hur som helst, idag får jag fler linser så att jag slipper se så smart ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0