Löser världsproblem

Simon: Mitt hem vore jättedåligt vid en zombieattack.
Jag: Mitt med. De skulle kunna komma in lätt.
Simon: Var skulle vi ta vägen?
Jag: Kontoret är rätt zombiesäkert.
Simon: Bra idé! Vi skulle kunna hämta mat på ICA och allt innan. Och hämta din hund och viktiga människor vi behöver.
Jag: Ja. Och kanske gräva en gång till gymmet.
Simon: Du tänker på allt! Bara för att det blir en zombieattack betyder det inte att det inte blir beach 2013.
Jag: Precis. Fast det finns bara en utgång vad jag vet från kontoret.
Simon: Då är det lättare att vakta.
Jag: Fast det finns ingen nödutgång.
Simon: Det kommer vara så zombiesäkert att det inte behövs någon.
Jag: Tur.

Paus i konversationen. Stirrar på intillsittande människor på lunchrestaurangen. Alla sitter tysta och tjuvlyssnar.

Jag: Var var vi nu?
Simon: Din hund vore sämst under en zombieattack. Hon låter så mycket och skulle locka hit alla zombies.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0