Vilseledande träning

Jag har aldrig förstått grejen med crosstrainers. Ni vet de där maskinerna när man gör någon form av rörelse som är en blandning av cykling och löpning. Samtidigt rör man armarna. Det ser hur avkopplande ut som helst.

 

Igår försökte min syster övertyga mig om att det tydligen är djävulskt jobbigt. Jag var inte helt övertygad när hon beskrev passen med sådana där maskiner (som hon håller) som det värsta hon gjort inom cardio. För ärligt talat, det ser heltrevligt ut att liksom glida fram över maskinen.


Nu innan jobbet provade jag djävulsmaskinen. Alla tvivel är som bortblåsta. Jag såg mitt liv passera i revy. Ungefär. Erkänner mig motbevisad och orkar inte ens försöka hålla koll på min stackars ben. Tog hissen upp till kontoret och släpade mig in med ett plågat ansiktsuttryck.

Varför har inte fler sagt till mig att det här är maskinen från H E L V E T E T?

 

Såg mig själv i spegeln under träningen och såg förutom ett mycket svettig tjej också det där som jag innan uppfattat som "trevligt". Hela grejen är så förbannat vilseledande.

 

 

"Aaaaah titta på mig jag ser ut att ha det jättetrevligt!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0