Att göra sina facebookvänner nöjda

Facebook. Det finns knappast något forum som så många personer har åsikter om. Det är egentligen inte forumet i sig som skapar mängder av tyckande, men hur folk beter sig där. Antingen uppdaterar någon för lite, för mycket eller om fel saker. Man är för privat eller för personlig.

 

Föräldrar lägger upp för många bilder, eller för få, på sina barn.

 

Kan man göra rätt?

 

Antagligen inte. Det handlar precis som allt annat om tycke och smak.

 

En bekants bekant är besatt av sin hund. Hen har haft den i 4 månader, och den tiden har man inte sett en skymt av ägaren. Det är hunden som tagit över hens Facebook. Det är en hund på en bänk, en hund i ett knä, en hund leker i snön och en hund sover. En hund i alla miljöer.

 

Jag kikade rask igenom mina egna bilder efter att vi diskuterat ämnet. Inte mindre än 52 bilder på min hund finns i mina album. På snart två år. Det är min hund som jagar gräshoppa, i ny jacka och min hund som badat. Flest är bilderna på min hund tillsammans med mig.

 

För en annan är hens barn viktigt.

 

Poängen är att man nog inte kan göra rätt. Det är lite grejen. Folk älskar att tycka till om saker. Att vara lite sådär lamt ifrågasättande.

 

Nämnda hundägares bildflöde hade varit blockerat för mig om vi var vänner. Om jag hade börjat glömma hur hunden se ut hade alltid gå in på hundens Facebook. Det hade räckt bra.

 

Bild på mig och hund i varsin jacka med pälskrage

 

 
Nybadad hund

 

Leende hund
 
 
 
 
Ni fattar grejen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0