Att planera

Jag är duktig på att planera. Inte duktig som i att planerna är väl uttänkta och alltid blir genomförda på ett hälsosamt sätt. Mer duktig som i att jag alltid har mängder av inplanerade saker. Hur väl de faller ut i verkligheten är en helt annan femma. Och det är det lite sisådär med.

Dagens planerande gick sådär. Jag skulle vara hemma från syster klockan 17 för att hinna förbereda kvällens tjejmiddag. Klockan 17:57 rullade jag in på min parkering. Klockan 18 skulle jag möta tjejerna.
 
Jag kom som vanligt springade med andan i halsen och fick be om ursäkt för att:
1. jag var sen
2. jag inte hunnit fixa allt jag skulle
 
Slängde även in en extra i förväg:
3. att de skulle bli anfallna av disk väl hemma hos mig.
 
Gästerna överlevde. Som tur är känner de mig väldigt bra. De har liksom lärt sig mig och skrattar bara åt mig. 
 
Med andra ord; har du enorma problem med att få ihop din vardag kommer du ganska långt med personer runt omkring dig i ditt privata liv som mer tycker att det är lite komiskt. Och som alltid avsiktigt kommer fem minuter sent också.
 
Det här går dock fetbort i yrkeslivet. Där kommer inte ens tidsomptimister undan. Spar eventuella planeringsstörningsproblem till din fritid.
 
Har fått LCHF-semlor idag. Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0