Curlingfamiljer

Min familj är inte riktigt som andra familjer. Den innehåller ett stort gäng minst sagt färgstarka individer. Alla är helt unika, men på ett ganska utpräglat vis och är ganska pigga, för att uttrycka sig diplomatiskt. Kallar man mig en virvelvind är det inte någonting gentemot den totala storm som hela min familj samlad i sådana fall motsvarar. De är helt fantastiska och jag avgudar dem.

Vi tycker om att göra saker tillsammans.

För några veckor sen kläckte min pappa den enligt mig, absurda idén, att spela curling allihopa.

Jag trodde det var ett skämt. Det var det inte.

Jag fick idéer om att man skulle ha på sig tighta dräkter och totaltvägrade innan jag fick veta att det var nog rodel eller någon annan sport där de där dräkterna förekommer. Jag har fortsatt vara skeptisk men min lustiga familj jublade hysteriskt över förslaget. Inte för att någon är en curlingfantast, utan för att det var en totalt udda aktivitet för lika udda människor.

Jag föreslog en repris av vår senaste bouleturnering. Till svar fick jag att "vi gör både och!". Hmmpff.

Så jag fick motvilligt ge efter. Jag tycker fortfarande hela idén känns något skruvad men en nyfikenhet har börjat smyga sig på.

Imorgon gäller det. Familjen Annorlunda ska ha curlingturnering. Jag har absolut ingen aning om hur man gör och faktumet att de flesta av oss är gamla konståkare kan göra det ytterligare intressant. En piruette, ett skutt och sen ett flygande curlingklot.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0