Dagisbarnet

Känner mig lite bitter. Jag, totalt oskyldig, attackerades i slutet av förra veckan av en ruskig halsfluss som fick hela halsen att svullna igen. Jag hittade en snäll akutdoktor som gav mig penicillin. Får man andningsproblem är de tack och lov inte lika mycket motståndare till penicillin.
 
Från det har jag blivit bättre. Lite. Så jag har vaknat till liv, tränat och börjat känna mig lite levande igen. 
 
Problemet är att min arbetsplats just nu är som en enda äcklig cocktail av baciller. Där kan man välja och vraka mellan symptom som snuva, hosta i alla dess former, rinnande ögon, feber, ont på vilket ställe i kroppen som man än föredrar och så förstås: halsfluss.
 
Så, lagom tills jag börjat bli kvitt halsonten har en ny variant av total förkylning under dagen smygit sig på mig. Jag ignorerade den och  gick och tränade ändå. Resultatet är som sagt att jag just nu är rätt bitter. Och snuvig som få. Låter som ett litet dagisbarn.
 
Jag borde med andra ord ligga i sängen. Men likt ett dagisbarn har jag demonstrativt hållt mig uppe. En ny bloggdesign har jag åtminstone lyckats peta ihop. Den får duga tills jag tar mig i kragen att ordna något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0