En virvelvind

Jag har blivit jämförd med en virvelvind både en och två gånger i mitt liv. Jag har alltid tyckt det låtit lite roligt. Att jag är som en frisk fläkt i vardagen. Pigg, glad och sprudlande. Ungefär. Och lite farlig kanske.

 

Ibland har jag varit lite fundersam dock. Att så många personer sagt just "virvelvind". Jag menar, hur ofta använder man det ordet annars?

 

Under de senaste veckorna har dock jämförelsen följts av lite mer ingående förklaringar. Som att "hur kan någon lyckas stöka ner så mycket när hon lagar en vanlig middag?!" och "hur sjutton gör du egentligen för att stöka ner ditt skrivbord så snabbt?!".

Den senaste kommentaren kom från en kollega. Jag städar mitt bord. Tio gånger oftare än någon annan. Men något händer och vips så är det kaos igen efter en dag. Märkligt det där.

Nu har vi möblerat om och mitt bord är bortvänt så man slipper se eländet. Misstänker att det inte är av en slump. Ommöbleringen skedde när jag var sjuk. Var nog inte heller en slump.

Fast lite städning fick jag tack och lov på köpet, visst är det fint nu? 

 

Paulines virvelvindsverkstad

 



Alla andras bord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0