jag lever - och så

Igår tog jag en paus i flyttkaoset och tog istället en söderöl med två fina tjejer som alltid gör mig så sjukt pepp. Deras engagemang och driv smittar alltid av sig på mig. Så fint.

I övrigt är det mycket som händer. IKEA-möbler snickras, jakten på den perfekta orangea lampan fortsätter och jag försöker hitta den snabbaste vägen till jobbet från mitt nya hem. Ni anar inte hur glad jag är över flytten. Går bara och myser i mitt nya område – allmänt nöjd med det mesta.

Det jag saknar för att livet ska bli Vardag 2.0 är rutiner. Det finns inga såna. Jag lagar inte mat hemma än (matlagningsabstinens maximum) eftersom jag inte hunnit knåpa ihop en matsedel och därför har noll inspiration (en kvarts flow per vecka räcker – då slipper jag vara kreativ resten av veckan). Jag är uppe för länge och snubblar över kartonger mest hela tiden. Och så har jag inte hittat varken rätt tvättstuga eller cykelrum. BUHU.

Förresten: hej, jag lever.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0