Ett sjögräs 2.0

Ni som följer min blogg minns kanske att mina kollegor tycker det är roligt att sätta på Enya i högtalarna för att sedan studera hur jag omedvetet börjar svaja som ett litet sjögräs i min kontorsstol med jag sitter och skriver. Det bara händer liksom. 

Idag upptäckte jag sjögräsdansen 2.0. Det kändes plötsligt som en Kraftwerk-onsdag och jag tog på mig mina Hello Kitty-lurar och drog upp volymen. Plötsligt märker jag det. Svajandet ihop med ryckandet i en märklig kombination. Det blev en hemskt ryckig sjögräsdans till ”The robots” som kändes helt naturlig. Det ser däremot högst onaturligt ut har jag förstått.

Borde börja ägna mig åt modern dans eller något där min kropp kan få härja hej vilt och spontant utifrån musiken. Är säker på att jag vore en naturbegåvning.

 

Att dansa lite stillsamt under arbetets gång är verkligen att rekommendera. Du blir glad, får höjd endorfinnivå, stärker bålmuskulaturen och dina kollegor kommer ha roligt på din bekostnad när du inte kan hålla dig i styr.

 

25 sekunder in i klippet garanteras spontana ryckningar i kroppen. Älskar kontorsstolsdansande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0